fredag den 30. marts 2012

Hvordan kan man forblive venner?

Kender i den her: Man er slået op (ja ja fælles beslutning), man trænger stadig til den anden, prøver at lave andre oplevelser, men vil stadig hellere tilbage til udgangspunk no 1? Man kommer sig aldrig helt og bliver faktisk lidt irriteret over at mangle kontakten? Det skal dog siges, at man ikke har andet end venskabelige følelser for modparten (hvis man har andet, så er det her 'highway' til røde papirer). Nedenunder er mine typiske faser, som jeg går igennem under et brud, men lidt usædvanligt er så, at jeg gerne vil beholde fuseren i mit liv.


Nu til sagen,

Hvordan forbliver to elskere venner, efter de har fundet ud af at det ikke lykkedes?

Som en startende opmuntring, skal det siges, at det kan lykkes. Jeg har selv været der og oplevet alle følelser, tanker, oplevelser, forbundet med det at gå fra sex til venskab.

1. Bruddet - Det er hårdt og gør ondt. Alt efter hvilken grad der er tale om, vil det jo tage længere tid førend det heler (spørger du mig er det ikke tiden, men oplevelserne i tiden der gør, at man heler).

2. Trangen - Den der evige lyst man har til at have den andens opmærksomhed er noget vi skal acceptere skal slippes. Hvis i skal være venner, er man nødt til at acceptere, at andre også får opmærksomhed. Man er selv nødt til at acceptere, at man nu i modpartens øjne er en ven og derfor ikke har specielle rettigheder. Så hold op med at tro i skal have det.

3. Tab - Følelserne skal ud. Smides ud, rives over eller brændes, det er sådanset ligegyldigt hvordan, men ud skal de.

4. Oplevelser - Med tiden skaber du nye oplevelser, alt imens modparten gør det samme. I finder begge nye interesser, holdninger og sikkert helt nye venner. 'No worries' det er næsten uundgåeligt.

5. Valget - Det kræver et aktivt valg fra begge parter, hvis i fortsat skal være venner, er i begge nødt til at være enige om det. Dette kan sagtens være noget man starter med at stile imod efter jeres brud, men nok ikke noget i skal regne med kommer med det samme.

6. Prøveperioden - Prøvekør den her nye 'venskabs bil' et stykke tid og se om det fungerer for dig. Fuck om det virker for modparten, det er ikke længere relevant. Du er nu fri til kun at tænke på dig selv og ikke den andens åndssvage vaner.

7. Sæt grænser - Nogle gange, kan man, når man kender hinanden rigtig godt, sætte lidt anderledes grænser. Her er man selv nødt til at mærke efter hvor den røde linje er optrukket og gøre det meget tydeligt. Ingen gråzoner - ingen undtagelser.

8. Nyd det hvis det virker! - Hvis ikke det gør, så husk lige på, at du intet har mistet udover en fuser der alligevel aldrig får himlen til at stråle af farver og knald.


Lidt mere personligt hygge fnidder, 



Duftlys - Magnolia, Ellie Goulding - Only girl in the world, Chick flick (en eller anden random som faktisk lige er blevet udskiftet) og mig der sidder med jordens største smil. 

Kender i det når man ser noget på jorden, man er nødt til at gå hen og kigge, men kan egentlig ikke forklare hvorfor man gør det. Når man så endelig får taget sig sammen til at kigge, ligger der lige hvad du ikke vidste du havde brug for? Buskort, 100kr., eller en utrolig flabet (men på den rigtige måde) dreng. 
Kender i den følelse, når man tipper hen af gulvet på sin tå, fordi man ikke vil larme og vække ballade? 
Samme følelse render jeg rundt med lige nu. At holde alt ting i en balance, så den er lige den rigtige mængde flabet, den rigtige mængde sød og den rigtige mængde mystisk, er ikke altid en nem sag. Bestemt ikke når modparten er så opmærksom, at jeg rent faktisk bliver nervøs, for noget der forekommer næsten så naturligt som det at trække vejret. 

Hvert 'move' bliver nøje regnet for, hver eneste detalje bliver set og der gives såsandelig også respons. Aldrig har jeg prøvet noget lignende. 

For at være helt ærlig, er jeg så nervøs for det, at jeg kunne skide grønne grise. 

Men satser stort, vinder stort - right? 

Der er jo så også det fede aspekt i det, det skal kun lykkes en gang og hvis ikke har jeg altid en ven. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar