mandag den 5. marts 2012

Forår i luften!

Påskeliljer, blå himmel, frisk kølig luft..

Det er trist at vide, hvor lang tid der endnu er tilbage førend foråret lander, men ventetiden er nu rar. For at være helt ærlig har jeg ingen idé om hvad jeg har lyst til at skrive om, så nu blev det mine umiddelbare tanker (hvilket da heller ikke skal undervurderes - der er rigeligt af dem).

Nogle gange, når man som jeg, har hele ens liv inkarneret i en bestemt uddannelse /retning, er det lidt ligesom kun at leve på chokolade (chokolade er nu lækkert, men ikke særlig sundt i længden). Man har brug for variation, et lille pust, er tit nok til at give mig et lille smil tilbage på læben.

Mit lille pust har denne gang været, at jeg for en gangs skyld følger mit eget råd og får ordnet alting!

Jo egentlig kunne jeg vel fortælle jer om min egen private gode oplevelse ?

Nogle gange kan jeg sidde længe og fundere over livet, især den måde det lader sig udspille på. Brug for eksempler? - her er en oversigt over mit nuværende liv

1. I en blanding af sorg og irritation beslutter jeg mig for at droppe fyre, fokusere på min uddannelse og venner - Dette bliver så ødelagt af diverse fyre der syntes at mine planer skal ødelægges. Hvis nogle af disse 'mænd' var brugbare, ville dette punkt da være helt i orden, hvilket jo desværre ikke er tilfældet.

2. At gå fra at syntes forhold er den eneste vej til sex, har jeg nok ændret mit perspektiv en smule. Hvorfor ikke bare bruge en fyr til det hyggelige, og så stole nok på sig selv til ikke at falde for noget andet end perfekt - for let's face it, den rigtige kommer aldrig når man selv vil det.

3. Mine studier kramper op og mit semester var mere travlt end nogensinde, alligevel glider jeg let igennem eksamensperioden. Unaturligt - sidste år hvor jeg havde masser af tid, var der dog problemer på den front.

4. Lysten til pandekager har meldt sig i flere dage nu, men endnu har jeg ikke taget mig sammen til at piske mel, vanillie osv. sammen i en skål og hælde det på panden. Derimod har jeg formået at få styr på hele min økonomi, fremtidige boligsituation, bøger til nye semester, oprydning i lejligheden osv. De satans pandekager.

5. Evnen til at udskyde alt nødvendigt, fordi jeg ikke gider rejse mig fra sofaen - på trods af at jeg hver dag har gået ture på ca. 8 km. 3 m vs. 8 km. Latterligt.. Hvorfor er det jeg gider gå uden et formål - men så snart det er vigtigt føler, at røven er limet mod sofaen ?

6. Sidst men ikke mindst.. Den der kildrende fornemmelse i maven, måske skyldes det bare forår, måske noget andet. Men jeg kan love jer for, at det var overfor den sidste - og på det sidst tænkelige tidspunkt -  jeg nogensinde havde forventet, at denne følelse ville komme.. Så hvorfor?

Ugens hygge: Påskeliljer på bordet og en pimpsten
Ugens sang: Gotye feat Kimbra - Somebody that I used to love

Ingen kommentarer:

Send en kommentar