mandag den 5. marts 2012

På den igen?

I en verden blandt uddannelse, café med vennerne, det angivelige gyldne singleliv, byture og hygge med familien, finder du mig. At få det hele til at passe sammen, er lidt ligesom at jonglere med 28 bolde i luften i forskelligt tempo - mens jeg går på en line, om jeg må tilføje - uden at tabe en eneste. Ligeså snart en bold tabes (eftersom jeg er menneskelig er det uundgåeligt) ved jeg, at slaget vil gøre ondt på personen den lander på.
Hvordan får man det hele til at hænge sammen?
Et ærligt svar? - Jeg ved det ikke..
På en eller anden mystisk vis hænger det hele sammen, selvom jeg ikke altid forstår hvordan. Man klarer tingene, selvom man hele vejen har tænkt det var umuligt. For at være helt ærlig, har jeg intet behov for at vide hvordan, men bare være glad for at det lykkedes.

Midt i junglen af biler, høje huse og travle mennesker, kommer der så en skinnende dag. Den skinnende dag, hvor man oplever en lille ting, anderledes end normalt. En lille ting såsom en aftale, kan sætte helt nye tanker i hovedet på en. For at give et eksempel, kan en aftale med en sød fyr på hvad der ville have været en ganske almindelig torsdag inden en vild weekend, sætte hele ens verden i perspektiv. Ligepludselig handler boldene i luften ikke om lektier og regninger, men om hvilket tøj man skal have på. Om frisørtiden onsdag nu ikke går galt (det er trist at skulle lege pigen-der-er-stået-ud-af-sengen-med-tørklæde-og-curlere-i-håret) sådan at jeg tør vise mig på daten dagen efter. Hov, fik jeg sagt før at det var en date?

Date.. Aftalen der får mig til at jonglere alle de 28 bolde i et nyt tempo, et nyt mønster, om en helt ny akse. Forventningen om noget nyt og spændende.

Bagsiden af medaljen er så, at jeg ikke længere vil være tilfreds ved den gamle jongleringsrutine. Nu hvor jeg har prøvet at gå de sidste par dage med en dyb forventning i maven (og frygten for at forventningen allerede har oversteget virkeligheden), er jeg ikke sikker på at jeg ikke er blevet afhængig af følelsen?

Buttom line! Så meget som jeg nu kan fordybe mig i min hverdag og 'meget' vigtige ting, - så meget som jeg nu kan bilde mig selv ind at jeg 'ikke er interesseret i noget eller nogen', men hellere vil have tid for mig selv, venner og mit studie.. Så meget som jeg argumenterer for alle de ting - kan jeg ikke modsige at pga en lille aftale er min verden i gang med at snurre rundt om en ny akse, med nye tanker og nye forventninger..

Med andre ord, jeg erklærer mig hermed for at være helt og adeles, unægteligt, på den igen!

Hygge: Glycerin håndcreme fra matas (den lyder og ser røv kedelig ud, men virker fantastisk)
Tv: Friends sæson 1 & 2 til 30,- i tp musik..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar