mandag den 5. marts 2012

Yousee og generelt kvindegalskab

Er det bare mig, eller er der et gennemkørende tema formet som kvindegalskab i yousee reklamerne? 

Lad mig forklare.. 
I deres nye reklamer, her taler jeg om den med Iben Hjejle (trøjen er i øvrigt fra Topshop) og den med Stine Stengade, hvor de begge har fået rollerne som møgirriterende hystader som ingenting forstår (for yousee er nemlig så kompliceret så ingen kvinder forstår det??) heller ikke da deres søde rare mænd prøver at forklare dem det. 

Derudover virker det da heller ikke som en umiddelbar hyggelig situation de fremstiller ægteskaber som, hvor folk er stressede, sure og skændes.. Løsningen på alle disse problemer er selvfølgelig yousee og deres løsninger med at dele manden og konen så de begge kan se deres programmer. Ergo, man behøver ikke gå på kompromi eller have lyst til at være sammen. Okay, måske lyder jeg en anelse hellig her, men skær 90 % glorie af og overvej det igen.. 

Hvorfor skal kvinder udstilles som hystader for at der kan sælges reklamer? Hvem er det helt præcist den her reklame henvender sig til? Hos hvem sælger det her koncept? 

Derudover kan der vist også lige nævnes et par reklamer hvor kvinder IGEN igenting forstår. B.la. Oddset hvor deres slogan (ved ikke om det er deres direkte slogan, men hvor har man ikke hørt følgende udtryk??): Der er så meget kvinder ikke forstår.

Bah! Jeg tror godt at jeg kunne finde nogle kvinder som kunne lave lange lister om hvad MÆND ikke forstår og sikkert aldrig kommer til at forstå (eller gide prøve at forstå)..

Hvad mener du?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar