onsdag den 21. september 2016

Barnepige søges til opdragelse af 4 voksne - tak!

Jeg er helt med på at man bliver mere moden des ældre man bliver og alt det der. Men helt ærligt, jeg er 26 år og indenfor de sidste 2 uger har jeg adskillige gange hørt fra ældre i min omgangskreds med hæslige sætninger såsom 'du bliver klogere' eller 'det synes du nu, men bare vent'. hvorfor er det at man skal nedværdiges til et eller andet der tydeligvis hverken er 'klog' (definitionen af den kan jeg så rable løs om flere timer, men nu tager vi den med i det tænkte eksempel) eller har de 'rigtige' meninger. ARGH!
Ingen tvivl! 
Perpektiver, meninger og måder at formulere sig på ændrer sig igennem livet, men hvem helvede har sagt at det er til en retning de finder mere 'passende'? Hvem i al verden har også bildt mødre/bedsteforældre ind at man kan tillade sig et forsøg på at opdrage et voksent menneske når meningerne ikke stemmer overens? 
Kan man sende de ældre generationer i ens familie på en høfligheds anstalt hvor de lærer ting såsom at det er for sent at begynde et forsøg på opdragelse på voksne børn efter de har haft en hippie agtig tilgang til livet de sidste to årtier??? 
Alle gode forslag sendes til min mail - TAK! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar