søndag den 8. april 2012

Relationship blend with a cherry on top?

*Jeg advarer - det her bliver en overordentlig samling af sludder, dannet af flyvske tanker om forhold*

Et forhold kommer aldrig uden had, og endnu mere overraskende, ikke uden en eller anden form for twistet kærlighed. At se par gå ned af gaden, taskerne flyver ud til alle sider, spyttet sprøjter ud af munden med alle de grimme ord de kan smælde af hinanden, får mig til at tænke på hvorfor de overhovedet er sammen, når de så tydeligt er fyldt med en masse indebrændte ting (hvis de var kager, var de blevet smidt ud - pånær hvis jeg havde lavet dem, eftersom jeg ville være så inderligt stolt af bare at have kunne præstere det at lave kager, fuck om de så var brændte) ..
Tip of the day! Smid brændte kager ud.. 

Er alle forhold - blandt mennesker, ikke nødvendigvis kun romantiske af slagsen - i bund og grund ikke et kærligheds / had forhold?

Man hader nogle egenskaber hos en person, for at finde dem overskygget af de kvaliteter man værdsætter? Er svaret på spørgsmålet 'om man kan lide en person?' egentlig en vejning af de negative overfor de positive, om personen er brugbar eller ej, om man gider kæmpe for dem?

Skal man måske hive en tredje faktor ind i form af tiltrækning?  - Ikke dermed sagt den rent fysiske.

Hvad har vi så? Had, kærlighed, tiltrækning = forhold ?

Er jeg ikke bare pessimistisk nu?
Hvorfor skulle man ikke kunne have et forhold uden had?

Tja, som jeg ser det starter man nok også ud på den måde. Alt er lyserøde skyer, man elsker alt den anden gør, beundrer dem, smider ting i guldgraven for at prise dem.. Men hvor ofte er det at den tilbedelse forbliver? Skal den egentlig ikke helst forsvinde? Når den så er forsvundet, kornet skal høstes, og virkeligheden skal passe, ser man hvor god guden egentlig var.

Hades' (ja fra Herkules eller græsk halløj om du vil) typiske rod i hjørnerne:
- Pengene blev brugt på øl og hornmusik, i stedet for aftensmad der ikke kommer ud af en dåse
- Vandet er koldt fordi den anden har brugt alt det varme
- Personen tisser mens man børster tænder
- Vedkommende roder
- Vedkommende brokker sig over at man ikke tager opvasken
Den kunne med garanti laves længere..

Er den tidligere tilbedning og dermed store kærlighed, så grunden til at forholdet enten bærer eller brister? Ergo hvis kærlighed (og helt sikkert også en røv masse meget kompromis) stadig vejer tungere end had, vil vægten tippe til fordel for forhold.
Men hvis den ikke gør, er det så ikke bare der hvor dyret burde blive aflivet humant i stedet for at gå og spytte af hinanden på gaden? Egentlig er det da også sjovt, at noget så latterligt som en trusse på gulvet skulle kunne bryde, hvad der angiveligt var kærlighed.

Måske er trussefaktoren bare et udtryk for hvor meget kærlighed der her var tale om fra starten og derved at bruddet ville være uundgåeligt?

Det fik mig til at tænke på de mest almindelige grunde til 'break ups' og google - min trofaste ven - svarede her mine spørgsmål:

  • Not caring about the feelings of your partner 
  • Being a control freak
  • Cheating on your partner 
  • Lack of fun and spontaneity
  • Allowing fights to escalate out of control

Her kan jeg jo stolt referere til min ny opfundne trussefaktor:

  1. Være ligeglad med om trusserne ligger og fylder på gulvet, på trods af at personen har bedt dig fjerne dem. Det er tarveligt og ikke særlig svært at fjerne trusser. Selv hvis det slipper en gang i mellem, ved din partner at du prøver (hvis du altså prøver). Hvis de absolut skal ligge der, så prøv at købe nogle lidt spændende trusser, så de i det mindste dekorerer lidt. 
  2. Hele tiden nage den anden omkring de brugte trusser på gulvet, på trods af at de prøver. Eller holde øje med dem slavisk. Uhh, endnu et godt eksempel så jeg forleden dag ved søerne
    1. Pige taler i telefon med en herre, hun fortæller ham at hun sidder og venter på ham nede ved dronninge louises bro. Han har så forklaret noget i retning af, at der var han da ikke. Dertil kommer følgende sætning: '' Nåh.. Jamen din mobil viste ellers at du sad her, så derfor gik jeg herhen. Hvor er du så? Ej, det er jo slet ikke hvad den viser.'' 
  3. Lade andres trusser ligge på gulvet - dårlig stil! 
  4. Hive trusserne af kæresten 
  5. Smide trusserne i hovedet på den anden - især hvis de er trusserne fra punkt 3 (selvom den nok i det tilfælde ville være fair at gøre). 
Så ifølge www.howtogetyourgirlback.org skal man undgå disse typiske faldfælder, hvis man gerne vil have et langt og lykkeligt forhold.. 

Måske, kunne man så argumentere for, at opskriften til lykke sammen er alment hensyn og en lille overraskelse en gang i mellem ? 

2 kommentarer:

  1. Hahahaha! "så de i det mindste dekorerer...", haha! Mine trusser skal ihvertfald ikke ligge på gulvet nu, kom lige til at grine lidt for meget...

    Det vigtigste i et forhold (i følge mig self.) er (som du sagde) tiltrækning! og at den anden gør noget for at forholdet stadig er spændende. Og så er det er vigtigt man savner personen en gang i mellem. og TADA god sex, den havde du vist ikke set komme vel Rikke? ;-) Hav en dejlig dag min pige!

    SvarSlet
  2. Altid til tjeneste frøken ;)

    OMG ! Hvordan kunne jeg glemme god sex? Gætter på at min pessimisme tænker at det alligevel ikke kommer dertil. Åh, for mange bløde æg til påskefrokost I guess...
    Men jo, god sex er altid et plus.. Spørgsmålet er så om det der løfter den fra god til mindblowing så er at det er med en man holder af? Uh, tanke..
    Tak i lige måde puttepige :)

    SvarSlet