tirsdag den 8. maj 2012

Min fejl

Jeg har tænkt lidt (Ja ja, jeg ved det godt, tillykke til mig).. Det passer slet ikke, jeg har tænkt meget. Hvad betyder det, når man bliver sur?

Uretfærdighed?
Indse egne fejl?
Undertrykte ting?

Jeg vil i øvrigt anbefale Miranda Lambert - Me and Your Cigarettes, til at læse dette indlæg.. Måske også en god kop dampende the?

Her forleden, kunne jeg selv mærke den der ubehagelige, kildende følelse. Den starter i maven, kører ud i fingrene, op gennem halsen imens den danner et hulrum i maven. Kender i den? Hos mig kommer den som regel når jeg føler, at jeg oplever alle ovenstående emner.
Den bliver så senere ændret til en skam, der fylder endnu mere, det sekund jeg indser hvor dum jeg har været.
Hertil kommer så det spørgsmål, jeg helst så mig at undlade. Hvorfor blev jeg så skide sur og latterlig?

Uretfærdigheden: Jo, jeg blev ikke stolet på. Så det er klart, jeg bliver røv fornærmet.
Indse egne fejl: Da jeg ikke selv havde set det var min fejl, men blev vist at det var min fejl, blev jeg yderligere vred. Hvorfor? Måske var jeg flov over, at jeg ikke selv kunne se det? Hvorfor kunne jeg så ikke se det?

Undertrykte ting..
Den kasse man aldrig har lyst til at rydde op i. Allerede her, ved at skrive man i stedet for jeg, fraskriver jeg den endnu engang (sort, det ved jeg).
Jeg har gået og undertrygt ting. I stedet for bare, at sige tingene som de er, lukker jeg dem inde, indtil de eksploderer og jeg står smurt ind i skam / problemer / idioti fra min side.

Hvordan løser man så den her? Hertil kommer mit sidste spørgsmål - skal alting løses?

Bare fordi det ser dejlig fredeligt ud
Tænk over det. Nogle gange kan man bare ikke løse gåden. Skal man så bruge 100 år på at tænke så kraftigt således at det driver en til vanvid.. Jeg finder det bedre bare at give slip, sige undskyld, give tid og acceptere, at det ikke længere er i mine hænder.

Hvis personen kan tilgive, må man - og dermed mener jeg lige pt, mig - gøre sit bedste for at stoppe bølgen næste gang den slår til. Måske endda overveje, at stoppe op og overveje hvorfor, førend jeg bare brager ud over det hele. Jeps, det vil jeg gøre.

Hav en dejlig dag folkens.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar